.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
2 پيش شرط خاتمي براي حضور در انتخابات

رئيس بنياد باران 2 پيش شرط خود براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آتي را عنوان كرد.

به گزارش  فارس به نقل از سايت بنياد باران، سيد محمد خاتمي تأكيد كرد: آنچه بيش از نتيجه انتخابات مهم و حسّاس است، فراهم بودن زمينه‌‏هاي لازم براي برگزاري انتخاباتي آزاد است. راه بايد روشن و هموار باشد، نه سنگلاخ. انتخابات بايد معناي حقيقي داشته و هيچ كس قيموميتي بر مردم نداشته باشد.
وي گفت: نگراني خاصي از نتيجه انتخابات ندارم. بعضا مطرح شده است كه خاتمي به شرط پيروزي به ميدان انتخابات وارد مي‌‏شود، در حالي‌‏كه با تجربه دو بار حضور در انتخابات و با توجه به امواج و بازخوردهايي كه از جامعه دريافت مي‌‏كنم و محبتي كه به من در سطح وسيع ابراز مي شود، نگراني از اين بابت ندارم، اما قصد ندارم به هر قيمتي به قدرت دست يابم.
رئيس بنياد باران افزود: دو پيش شرط من براي شركت در انتخابات اين است؛ پيش شرط اول اين كه بتوانم با ملت بر سر خواسته‌‏هايشان تفاهم كنم. به اعتقاد من خواست قلبي و تاريخي مردم ايران آزادي، پيشرفت و عدالت است در عين سازگاري اين امور با دين و ارزشهاي معنوي و فرهنگي و اين همان گفتمان اصيل اصلاح طلبي است كه در آينده تلاش مي‌‏كنم به صورت مدون آن را به جامعه ارائه نمايم. اگر بر سر اين موضوع بتوانم با جامعه به تفاهمي روشن دست يابم و اين خواسته‌‏ها در ميان اقشار مختلف جامعه جنبه خودآگاهي يابد به پيش شرط نخست خود دست يافته‌‏ام.
خاتمي در ادامه با بيان پيش شرط دوم خود گفت: با سازو كارهاي موجود تا چه حد امكان عملي كردن برنامه‌ها براي رئيس‌‏جمهوري فراهم است؟ اگر واقعاً امكان اجراي برنامه ها وجود نداشته باشد و موانعي بر سر راه قرار گيرند، ارائه بهترين و كامل ترين برنامه‌ به مردم نيز به منزله اغوا و فريب مردم است.
رئيس بنياد باران اظهار داشت:دولت اصلاحات با وجود تمام تلاشي كه براي تصويب نهايي لوايح دوگانه اختيارات رئيس جمهوري مصروف داشت موفق به دستيابي به نتيجه مطلوب نشد. مردم هنوز هم موج تخريب عليه دولت از طريق تريبون‌‏هاي رسمي و رسانه ملي به ياد دارند. قطعاً اگر شرايط بر همان منوال باشد، بسياري از برنامه‌‏ها فرصت و مجال اجرايي شدن نخواهند يافت.
خاتمي افزود: جامعه ايراني داراي تعلقات عميق ديني است كه مظاهر آن را در جاي جاي زندگي مردم از تولد تا مراسم ازدواج و عزاداري و ... مي‌‏توان به روشني ديد. در كنار اين امر، مردم ايران قريب يكصد و پنجاه سال است كه به جد خواهان آزادي، استقلال، پيشرفت و عدالت هستند و از همين رو اين خواسته‌‏ها به همراه تعلقات ديني، منشاء تأسيس نظامي شد كه قرار بود هم تعلق ديني و هم خواسته‌‏هاي تاريخي ايرانيان را تأمين كند.
وي با اشاره به اينكه امروز زبان رايج و رسمي با زبان مطلوب انقلاب فاصله گرفته است. ظاهرپرستي، تمايل به خرافات، گرايش به جنبه هاي منفي نوعي صوفيگري و معنويت گرايي كاذب، بي اعتبار شدن لبّ ديني و در حاشيه قرار گرفتن اخلاق در جامعه اي كه مدعاي استقرار نظام ديني دارد موجب نگراني است.
خاتمي خاطرنشان كرد:در برخي از اظهار نظرها و نوشته‌‏ها جنبه‌‏هاي منفي عرفان و تصوف و معناگرايي آميخته با مشتي خرافات ديده مي‌‏شود. اين در حالي است كه حقايق بلند معنوي و اخلاق مورد غفلت واقع شده است. درحالي كه نه امام (ره) اين را مي خواست و نه رهبري و چهره‌هاي اصيل انقلاب اين را مي خواهند، اما متأسفانه شاهد بروز اين مسائل هستيم و بدتر از همه اينكه محوريت مردم در نظام كمرنگ شده و بايد نگران محو تدريجي آن بود.
وي در ادامه گفت:روح دين تقرب به خدا، معنويت و اخلاق است؛ب داخلاقي‌‏هاي نهادي و بي‌‏اخلاقي‌‏هايي كه گاه رنگ و بوي دين مي‌‏گيرد، حتي در جوامعي با كمترين پايگاه‌‏ و گرايش ديني نيز به چشم نمي‌‏خورد و متأسفانه دروغ گويي گفتمان اصلي بخش‌‏هايي از جامعه شده است كه از ايشان جز صداقت نبايد انتظاري داشت.
خاتمي افزود:يكي ديگر از جنبه‌‏هاي منفي جامعه امروز ما اين است كه اين روزها شاهد ارائه برخي وعده‌‏ها و آمارهاي اشتباه و غلط از مراجع رسمي هستيم و متأسفانه در مقابل هر كس كه حقايق را بر زبان آورد عامل و مرعوب بيگانه معرفي مي‌‏شود و افترا زدن و تخريب افراد به رويه‌‌اي معمول بدل شده است. حال آنكه روح انقلاب و توصيه‌‏هاي امام (ره) بر پايه دعوت به معنويت، اخلاق، رعايت حق و حقوق و آزادي‌‏هاي جامعه براي دستيابي به جامعه‌‏اي متدين، پيشرفته، عادلانه و آزاد بود.
وي با اشاره به اينكه ايران ظرف خاطرات مشترك تمامي ساكنان اين سرزمين و تمامي ايرانيان دنيا است افزود: موقعيت ايران در سطح بين الملل و تلاشهايي كه براي بالا بردن اعتبار و حيثيت ايران و ايراني صورت مي گيرد براي ايرانيان سراسر دنيا اهميت دارد.
خاتمي گفت:انقلاب اسلامي زمينه ساز اعتلاي بي‌‏سابقه نام ايران در جهان شد. وجهه مردمي انقلاب و پايداري و مقاومت در مقابل زورگويان و سلطه‌‏جويان سبب شد تا ايران به الگويي در منطقه بدل شود. ايرانيان به حق خواستار اعتلاي هر روزه نام ايران هستند. تنزل جايگاه ايران در سطح بين المللي مايه نگراني جدي است.
رئيس بنياد باران در ادامه با انتقاد از عدم رعايت موضوع هزينه و فايده در سياست‌‏ها و شيوه اداره كشور گفت: در تمام مسائل مادي و معنوي بايد ميزان هزينه‌‏ها و عوايد آن را در نظر داشت. ضعيف شدن جنبه كارشناسي در سياستگزاري‌‏ها سبب مي‌‏شود كه علي رغم پرداخت هزينه‌هاي گزاف، فوايد كافي عايد كشور نشود. متأسفانه امروز شاهديم كه اين تصميم‌گيري‌هاي غلط و هزينه‌هاي بيهوده فايده معرفي مي‌شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.